پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صدور ۱۱۸۴ پروانه بهره‌برداری جدید به ارزش ۳۵ همت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۱۴۰۴۹
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
صدور ۱۱۸۴ پروانه بهره‌برداری جدید به ارزش ۳۵ همت در خراسان رضوی
مدیرکل صمت خراسان‌رضوی از صدور ۱۱۸۴ پروانه بهره‌برداری جدید به ارزش ۳۵ هزارمیلیاردتومان و اشتغال‌زایی ۴۰ هزار نفر در ۲ سال و نیم گذشته در استان خبر داد.

امیررضا رجبی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در این رابطه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ زنجیره تولید در استان تعریف شده است که امکان استفاده و بهره‌مندی از تامین مالی زنجیره تامین را دارند. این طرح به صورت کشوری انجام شد که خوشبختانه استان خراسان رضوی از استان‌های پیشرو در انجام آن بود.

وی گفت: در حوزه صدور پروانه‌های جدید در استان، در ۲ سال و نیم گذشته حدود هزار و ۱۸۴ پروانه بهره‌برداری جدید صادر شده است. ارزش سرمایه‌گذاری این واحد‌ها ۳۵ همت (هزارمیلیاردتومان) بود و برای بیش از ۴۰ هزارنفر نیز اشتغال با ظرفیت صددرصدی ایجاد شد.

رجبی ابراز کرد: در حوزه رشد تولید، در دو سال اخیر برای رشد تولید واحد‌ها تلاش بسیاری صورت گرفت. حتی در بعضی موارد تا ۲۰۰ درصد افزایش تولید به لحاظ تعداد داشتیم، از جمله این موارد می‌توان به حوزه سرم‌سازی در استان اشاره کرد که تقریبا ۴۰ درصد سرم کشور در خراسان‌رضوی تولید می‌شود. در تولید خمیرمایه نیز از ۱۸ درصد به ۲۹ درصد رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: خودروسازی در دو سال اخیر افزایش ظرفیت خوبی پیدا کرد. در حال حاضر در استان ۲۰۰هزار دستگاه ظرفیت تولید خودروسواری و وانت داریم. همچنین در بعضی از حوزه‌ها مانند تولید ماشین ظرفشویی و تلویزیون رنگی ظرفیت‌های جدیدی شکل گرفت.

مدیرکل صمت خراسان‌رضوی بیان کرد: افزایش ظرفیت تولید گندله، کنسانتره، پارچه پنبه و ویسکوز نیز از دیگر ظرفیت‌هایی بود که در استان شکل گرفت. تولید پارچه پنبه و ویسکوز با کمک شرکت نساجی خسروی به عنوان یکی از شرکت‌های آستان قدس رضوی صورت گرفت.

وی گفت: در حوزه جواز تاسیس با صدور ۴۶۰۰ جواز تاسیس در استان، خراسان رضوی رتبه دوم را در این حوزه در کشور به دست آورد و ظرفیت‌های خوبی نیز برای جذب سرمایه‌گذاری از این بستر در استان فراهم شد. پیش‌بینی می‌شود میزان جذب سرمایه‌گذاری جواز‌های تاسیس به ۱۶۰ همت برسد.

رجبی خاطرنشان کرد: به طور معمول نمی‌توان منتظر ماند تا سرمایه‌گذاری جواز‌های تاسیس کامل شود و بعد پروانه بهره‌برداری صادر شود. میانگین کشوری در این حوزه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد میزان جذب سرمایه‌گذاری است. این موضوع را از بعد دیگری نیز می‌توان به فال نیک گرفت چراکه نشان‌دهنده بهبود فضای کسب و کار در کشور است. صدور ۴۶۰۰ جواز تاسیس با رشد صددرصدی در استان به منزله علاقه‌مندی مردم به توسعه این حوزه است.

وی اذعان کرد: در سرمایه‌گذاری خارجی نیز رتبه خوبی در کشور داریم که با بیشترین تعداد طرح جزو استان‌های پیشرو در جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش صنعت و معدن بوده‌ایم که بخشی از آن‌ها نیز به نتیجه رسیده است.

مدیرکل صمت خراسان رضوی افزود: در این زمینه کتابی با همکاری خانه صمت رونمایی شد که در آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن در استان معرفی شده است. مطالعه این کتاب برای افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این دو حوزه هستند، فرصت خوبی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->